joi, 2 iulie 2009

Ce este MLM


MLM (multi-level marketing sau network marketing) este un sistem modern de marketing, considerat de catre unii drept cea mai buna solutie de comert, care se va impune in secolul viitor. In traducere MLM inseamna marketing in retea sau in sistem etajat(sistem piramidal).MLM-ul este fara îndoiala unul din cele mai mediatizate sisteme de marketing din lume. A fost numit de multe ori “valul mileniului III”, iar pentru multi este cea mai promitatoare perspectiva care se deschide la ora actuala.
Marketingul obisnuit are urmatoarea schema: marfa ajunge de la producator la consumator printr-un lant de distribuitori, care adauga fiecare cate un comision la pretul marfii, incat pretul de vanzare creste cumulativ.
In sistemul MLM, marfa se distribuie spre cumparatori printr-o retea de distribuitori, cu structura arborescenta, in expansiune. Comisioanele, bonusurile, in general castigurile, provin din recompensarea distribuitorilor MLM, de catre firma, pe baza volumului vanzarilor. Daca produsele nu se misca de la furnizor la consumatori, nimeni nu castiga! In sistemele MLM nu se primesc bani pentru recrutarea oamenilor, dar se primeste un comision pentru fiecare produs vandut de cei recrutati pe un numar de nivele in functie de program.
Exista diverse planuri de sisteme MLM, in care initiatorul planului aplica diverse ponderi pentru profitul realizat individual si prin intermediul distribuitorilor afiliati. In acest sistem distribuitorii fac parte dintr-o structură ierarhică si comisionul acordat fiecaruia pentru tranzactii difera în functie de pozitia sa in aceasta ierarhie. Ei pot promova pe treptele ierarhiei in functie de succesul lor in tranzactii si in recrutarea altor distribuitori afiliati care la randul lor sa fie cat mai eficienti. Un distribuitor eficient, care si-a creat o retea eficienta si a depasit un anumit palier al volumului de tranzactii va primi un comision mai mare si va avansa spre varful structurii. Criteriile de promovare sunt stabilite pentru fiecare plan MLM in parte.
Cu toate avantajele sale afacerile de tip MLM trebuie privite cu prudenta.Primi veniti poat avea un profit frumos pe baza celor inscris dupa ei. Cei care au venit mai tarziu cauta si ei noi distribuitori in cadrul sistemului piramidal.Acest lucru duce la o crestere rapida a afacerii dar cresterea rapida duce la un nivel de saturatie in care nu se mai pot recruta noi distribuitori. Astfel cei din varf continua sa castige dai cei din urma de multa ori se confrunta cu pierderi
Acest tip de afacere exista pe internet si ofera posibilitatea de a face bani pe net dar exista si firme care lucreaza in acest sistem offline. Exemple de astfel de firme sunt Avon, Oriflame si multe altele. Deci exista si exemple de succes dar nu toate sunt asa. Multe sisteme apar se dezvolta extrem de rapid, ajung la saturatie si apoi dispar.




Niciun comentariu:

 

Blogroll

Home © 2009 is designed by Cristy_XXX